המדריך להוצאת אזרחות הונגרית

אם גם אצלכם ההורים, הסבים או הסבתות השרישו בכם את הכמיהה למאכלים כמו גולאש, פפריקש וקורטוש, הרי שאנחנו יודעים בדיוק מהיכן הם עלו לארץ. יהדות הונגריה היתה בין המפוארות באירופה  ובמאה ה- 19 היא מנתה כמיליון יהודים בערך. עם הזמן רוב רובה של יהדות הונגריה מצאה את עצמה בארץ ישראל וזאת בעיקר בשל מאורעות מלחמת העולם השנייה. כעת ניתנת ההזדמנות לכל צאצא של אזרח הונגרי שעזב לקבל אזרחות מקומית ולהפוך לאזרח אירופאי לכל עניין ודבר.

כיצד מוציאים אזרחות הונגרית בדרך היעילה והמהירה ביותר? להלן השלבים השונים שתצטרכו לעבור כמו גם טיפ קטן שיכול לעזור.

הוכחת קשר דם לאזרח הונגרי

החוק ההונגרי שנוגע לקריטריונים לקבלת אזרחות מקומית השתנה עם השנים, אך בכל הגרסאות שלו ההנחיה ברורה – יש להעניק את האזרחות רקלצאצאים של אדם שהוא עדיין אזרח הונגריה ולא איבד את אזרחותו מעולם. לכן, בטרם יוצאים לתהליך של הגשת הבקשה לאזרחות, ישלבצע חקר מעמיק לגבי אותו האדם שעל פי אזרחותו בהונגריה הינכם מעוניינים לקבל את האזרחות בעצמכם.

יש לבדוק באילו שנים הוא היה חי בהונגריה, האם הוא חתם על מסמכי ויתור כלשהם, מה היה הסטטוס המשפחתי שלו בעת העזיבה ועוד. רקלאחר ביצוע החקר ניתן לאפיין את סיכויי ההצלחה של ההליך לשם קבלת האזרחות.

התאמת המסמכים לפורמט הונגרי

החקר הסתיים בהצלחה? עליכם לצרף למסמכי הבקשה את כל התעודות והאישורים המעידים על קשר הדם שלכם לאזרח ההונגרי שחקרתם לגביו. בין המסמכים הרבים שיש לצרף ניתן לציין תעודות לידה ופטירה, תעודות נישואים, תעודות הגירה, תעודות שינוי שם ועוד. מעבר לזאת, עליכם לקחת בחשבון כי ההונגרים אינם מוכנים לקבל מסמכים בשפה שאינה הונגרית, כך שתחוייבו לתרגמם ולהתאימם לפורמט המקובל במדינה זו, וכמו כן להחתימם על ידי עורך דין ונוטריון הונגרי בלבד.

נשמע מסובך? התקשרו עם משרד עורכי דין מתאים

ביצוע החקר, השגת המסמכים והעמידה בכל התנאים המצויינים בטופס הבקשה לאזרחות מאוד קשים לביצוע באופן עצמאי. על מנת להשיג את המסמכים יש להגיע פיזית להונגריה, לדעת את השפה המקומית ולנבור ימים רבים בארכיונים.כל מסמך יש לתרגם כהלכה תוך השגת חותמת מתאימה, כאשר כל טעות או הגשה לא נכונה עלולה לגרוםלעיכובים מיותרים של חודשים בבחינת הבקשה.

לכן, גם אם הינכם בטוחים שאתם זכאים לקבל אזרחות הונגרית ואין לכם כל ספק שאתם עומדים בכל הקריטריונים, עדיין רצוי לא להתחיל את ההליך באופן עצמאי אלא לפנות אל המומחים לדבר. אותם המומחים הם משרדי עורכי דין מנוסים אשר כל תפקידם הוא לוודא כי הליך הבקשה יבוצע בדיוק על פי ההנחיות של הרשויות ברומניה ובאופן המהיר והיעיל ביותר.

משרדים אלו עובדים באופן צמוד מול עורכי דין הונגרים, חוקרים פרטיים, חוקרי אילנות יוחסין ואנשי מפתח במשרדי הממשלה בהונגריה – כל זאת על מנת לקדם את הבקשה לאזרחות במהירות ולהשיג את כל המסמכים הרצויים מתורגמים וחתומים כראוי.

 

למידע נוסף וטיפים נוספים מוזמנים לבקר באתר שסוקר את נושא קבלת אזרחות ודרכון של מדינות אירופאיות http://www.citizen.co.il

דילוג לתוכן